Projekt na sprzedaż, to w zasadzie skrót myślowy. Dotyczy on projektu wnętrz mieszkania przeznaczonego na sprzedaż, czyli tzw flipa. Projekt taki nie jest standardowym projektem wykonywanym przez architektów wnętrz. Nie wykonuje się go pod konkretną osobę, a raczej pod grupę osób, które mają wspólne cechy.
Jakie cechy powinien posiadać dobry projekt na sprzedaż?
- Wizualizacje fotorealistyczne – piękne wizualizacje to podstawa – sprzedadzą mieszkanie jeszcze zanim będzie wyremontowane, zachwycą kupujących i rozpalą ich wyobraźnię
- Kosztorys – budżet i materiały w projekcie nie mogą być wysokie, bo inwestycja w takie mieszkanie się nie opłaci, przeciętny budżet takich projektów to ok 2500 zł (robocizna + materiały). Ważne też aby wizualizacja dotyczyła materiałów mieszczących się w budżecie.
- Rysunki – dobrze opracowane technicznie, dobrze opisane spowodują, że inwestor nie będzie musiał poświęcać czasu na ich analizę, a ekipa sama sobie poradzi, przyspieszy to realizacje, a to już jest zysk dla inwestora
- Terminy – flipy są przeprowadzane jak najszybciej po zakupie nieruchomości, dlatego na projekt inwestorzy nie mogą czekać 6 miesięcy, bo w tym czasie to będą w stanie zrobić 2 inne mieszkania. Zgłaszają się do mnie, informując, że kupili mieszkanie i za miesiąc wchodzi ekipa. To standard. Pytają czy zrobię im projekt na za dwa tygodnie lub za miesiąc. Jest to możliwe, choć tak krótki termin to dodatkowy koszt dla inwestora, ale często warto go ponieść, bo nie będzie zastojów na budowie. Ważny jest więc termin rozpoczęcia i termin wykonania projektu.
- Elastyczność – projekt musi być przygotowany tak, aby łatwo można było wprowadzić w nim zmiany materiałów bez konieczności rysowania jeszcze raz. Np można nie opisywać konkretnych kolorów na rysunkach, zaznaczyć tylko który jest bazowy, a który akcentowy, a opis ich przygotować już w kosztorysie. Wtedy jeśli nawet zmieni sobie inwestor kolor, to na rysunkach będzie odpowiednia informacja.
- Efektowny – projekt musi sprzedać nieruchomość, musi być zachwycający i trafiający w potrzeby kupującego. W tym celu należy przed rozpoczęciem projektu przeprowadzić wnikliwą analizę grupy docelowej, w której znaczenie ma lokalizacja budynku, piętro, strony świata, rozmieszczenie pomieszczeń, metraż, ściany konstrukcyjne, balkony, sąsiedztwo budynku i infrastruktura, renoma osiedla, punktów w okolicy. Jeśli działasz w nieruchomościach, to taka analiza nie sprawi ci problemu i z łatwością zdecydujesz z inwestorem, kto kupi to mieszkanie. A wtedy projekt pójdzie zdecydowanie szybciej i co najważniejsze mieszkanie sprzedają się z zyskiem.
Najważniejsze w projektach dla inwestora jest sprzedaż – dobra sprzedaż, czyli taka, która potrwa krótko, pozwoli wypracować jak największy zysk i zabierze jak najmniej czasu.